Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

tirsdag 10. november 2009

Øm i fua!



Fua er et ord de bruker på sørlandet. På godt nordnorsk betyr det ræva. Ja, jeg har rett og slett vondt i rompa/ræva/fua. Syklet 45 km i går, etter å ha syklet relativt lite denne sesongen. Fint å få første tur rundt Bollo når man skriver november, da! Piggdekk er en glimrende oppfinnelse, som jeg frem til forrige sesong hadde lite erfaring med. Tror terrengsykkelen også skal få piggdekk, sykla med hybridsykkelen i går.

Turen var superfin. Oppover Tverrelvdalen langs Mardalsveien, så langs en finfin skogsvei langs elva, videre opp mot Romsdal og over Bollo, før vi kom ned Detsikalia og syklet nedover mot Sentral-Alta igjen. Marianne syklet "rundt meg", men det skulle i grunnen bare mangle. Hun har syklet MYE det siste året, etter å ha trent for å delta i Off-Road Finnmark, som er et ekstremt langt og hardt terrengsykkelløp.

Det er ekstremt mange fine turmuligheter her i Alta. Jeg slutter aldri å forundre meg over det. Jeg oppdager stadig nye "jordbærsteder" og blir bare mer og mer glad i fine fine Alta!

Ingen kommentarer: