Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

søndag 15. november 2009

KJEEEEDEEEELIIIIG!!!

FOR ei kjedelig dame jeg har vært de siste dagene! Ordentlig, godt gammeldags, gørr! Rett og slett. Ble superforkjølt igjen og har måttet ta det med ro. Det var aldri svineinfluensa mens det stod på, bare en skikkelig forkjølelse, null feber. Slutter aldri å forundre meg over snørrmengdene et par ganske alminnelige bihuler kan produsere!

Begynner å bli frisk nå, har jeg bestemt meg for. Trening igjen fra i morgen. Bare litt lett Spenst-trening, men likevel; igang skal jeg!

Når det gjelder remedier for å gjøre seg frisk raskest mulig, vil jeg slå et slag for det såkalte "nesehornet". Et sånt som du fyller med vann, blander i litt salt og så heller inn i nesa mens du står bøyd over vasken! Skal ikke gå nærmere inn på hva det ser ut som det som kommer ut når du spyler, men det er åpenbart bra å få det ut!! Jeg tror faktisk jeg blir raskere frisk av forkjølelser når jeg bruker denne! -så får det bare være at det er litt sånn karma-aura-shakra-alike og at jeg risikerer å skylle ut "min indre indianer". -rett i badevannet med ham, liksom..

Har jobba natt hele helga, døgnet er snudd opp ned og jeg får ikke gjort en dritt når jeg våkner litt utpå ettermiddagen.

Av og til har vi godt av å ikke gjøre en dritt, tenker jeg. Mitt livsmotto er at det er viktig å ikke stresse; "Slapp av, får du panikk er du ferdig". Det er forskjell på å leve kjedelig og på å kjede seg. Jeg kjeder meg sjelden. Sett utenfra er ikke akkurat livet mitt et tivoli for tiden, men hva gjør vel det?

1 kommentar:

Silje sa...

...og maldonsalt i nesehornet gjør den helt store forskjellen.

Morsom blogg, Lise. Gleder meg til videre lesning!