Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

onsdag 11. november 2009

Har i hvert fall ikke influensa!

Er nokså drit lei av å høre og lese om vårt moderne "Svartedauen". Snakk om massehysteri! Kjenner at jeg gjerne skulle vært på julebordet til produsenten av influensavaksinen i år. Tror de er årets store vinnere og kommer til å koste på seg TIDENES julebord, mens de ler hele veien til banken; de ler AV oss og de ler FOR seg!

Er det unormalt å være syk, nå? Jeg ser litt darwinistisk på det hele og tenker at det blir "survival of the fittest".. Så får jeg heller bare ete ordene i meg, om jeg ender med å ete jord på kirkegården.

Jeg er også "syk" nå. Jeg kaller det å være forkjøla. Det har fint lite med influensa å gjøre, jeg er rett og slett bare godt, gammeldags sylta. Pøser på med nesespray, C-vitaminer, neseskylling, solbærtoddy og det som verre, eller bedre, er. Har ingen planer om å omdøpe diagnosen til ....influensa, har bare planer om å bli avsylta i en fei.

Hva med alle de epidemiene som herjer i den fattige delen av verden? Ikke sånn at man kan møte opp og bli vaksinert der i gården, nei! Kolera, hiv, tub og andre "hyggelige" diagnoser går sin seiersgang..

Jeg skjønner at våre gravide venner lar seg skremme til å ta vaksina. Det hadde sikkert jeg også gjort i en sånn situasjon. "Alle" forteller deg hva du skal gjøre og hva du i hvertfall ikke må gjøre og du vil gjerne unngå å gjøre noe som kan skade barnet og er i en sårbar situasjon. Andre i såkalte "risikogrupper" har kanskje også nytte av vaksina, men heldigvis kan vi få lov til å velge og jeg velger bort vaksine-o-rama.

Ganske lei av hele temaet, så jeg sparker meg selv litt i rompa med å gidde å skrive om det. Det er jo KJEEEDEEELIIIIG! Lover å ikke bruke for mye tid på "the plague" senere.

Ingen kommentarer: