Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

søndag 8. november 2009

Julegaver til barna i Afrika

Har bestemt meg for at jeg i år ikke skal kjøpe noen julegaver og har sendt melding til familie og venner om at de også gjerne må droppe å kjøpe noe til meg.

Jeg har bestemt meg for å sende pengene til en eller flere bistandsorganisasjoner i stedet. Det blir en typisk vinn-vinn situasjon, ettersom jeg ikke liker å kjøpe julegaver. Det kan være hyggelig å kjøpe noe til folk man bryr seg om når man føler at man treffer og kan kjøpe noe som mottakeren virkelig setter pris på. -hvor ofte klarer du å treffe på den måten??

Det blir sikkert litt underlig å sitte der på julaften uten pakker, men jeg tror egentlig at det går fint.

Gleder meg til å kunne lene meg tilbake når julestria setter inn for alvor og vite det at jeg kan slappe helt av, ta meg en mandarin og puste gjennom nesa. Tenkte bruke litt mer tid på å lage forskjellig julemat i stedet. Ambisjonen er å lære å lage sylte og å lære å bake lefser i år.

Mulig jeg fremstår som en liten julehater. Sannheten er at jeg ikke digger julaften så veldig, men at jeg synes resten av jula er ganske stilig!

Ingen kommentarer: