Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

lørdag 21. november 2009

Bading og redning på fjorden



Trening med Sjøredningskorpset.

I dag var vi ute og trente med sjøredningskorpset. Jeg var den heldige vinner av å være markør. Da var det bare å hoppe i redningsdrakten og bli sjøsatt i redningsflåten. Vi trente på å peile den bærbare VHFen jeg hadde med meg og jeg fikk også i oppgave å utløse både røykboks og en sånn "lysrakett". Utenom disse oppgavene, var det bare å vente på redning. Hadde det ganske komfortabelt, både ombord i flåten og etterhvert i sjøen.

Ble plukka opp av mine kolleger og ble rulla ombord. Etterhvert gikk dette i en fei og jeg vil absolutt anbefale alle å bli redda av et sjøredningskorps, fremfor å ikke bli det!

1 kommentar:

Ulf sa...

Kanon Lise! Så jo riktig lækkert ut det der. Håpe du ikke fikk noe gnist og røyk på deg. Kan jo være litt skummelt med pyro...