Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

torsdag 12. november 2009

Kjøpesenter-o-rama!?

Så er altså selve julaften her! Julaften, 17. mai og bursdag og skuddårsaften på én og samme dag!! For noen.

AMFI åpner dørene i dag. 33 nye butikker i lille Alta. Lett å se at det på mange måter er en milepæl for Alta og Finnmark, men jeg skal IKKE opp dit i dag. Jeg synes folkemengder er stress, så jeg lurer meg kanskje opp dit i neste uke en gang for å titte litt. Tallknekkere sier at Alta nå har en butikkmengde som ville tilsvart en folkemengde på 53000 mennesker. Jeg håper ikke de har rett, det er mange mennesker som har satset hardt her og jeg unner dem alle å lykkes! (man skal da ikke spekulere i opphørssalg, dét skulle vel passa seg?!)

Blir bare mer og mer fornøyd med mitt valg om null julegaver i år og jeg kjøpte julekjole for over en måned siden, så jeg har strengt tatt ingen viktige ærend opp til Alta shoppingsentrum på en stund.

Ok, ok, jeg har en bitteliten shoppingnerve jeg også, egentlig en ganske stor en. Bare det at det stort sett er "gadgets" og anna turutstyr som blir shoppa. Gadgets er små, lure, duppeditter som er kjekke å ha med på tur. For eksempel klokke med barometer, høydemåler og pulsmåler. En av de siste gadgetsene jeg kjøpte. Er dritfornøyd med den!

Jeg er visst litt mann i kjøpemønstreret mitt, siden jeg kan bli ei ganske glad jente av å vandre rundt på Mekk. Kommer jeg inn i en ordentlig sportsbutikk, og da mener jeg ikke sånn "grilldressbutikk" som dessverre altfor mange av sportsbutikkene har blitt, blir jeg fjern i blikket og vanskelig å kontakte og jeg kan være der leeeenge.

Har bestemt meg for å kjøpe nye fjellski denne sesongen. Kan, tross alt, rettferdiggjøre det siden vi skal på den lange turen vår. Har lyst på Åsnes sine nye Liv Arnesen-ski! Åsnes har fått god omtale for fjell-/ekspedisjonsskiene de har laga tidligere. Det lure fellesystemet deres fungerer visst utmerket, de har en sånn fellelåspatent som gjør at man fester fella midt under skia. At Åsnesskiene ikke tåler å bli akt og hoppet med, ned fra en bre på Svalbard, slik mi venninne Tove gjorde, får stå sin prøve..

Må nesten benytte sjansen til å reklamere litt for "my local dealer"; MX Sport, Canyon Sport, på Elvebakken. De er utrolig serviceinnstilte og skaffer alltid raskt det jeg trenger OG de ringer faktisk når varene har kommet på lager! -dét er, dessverre, ikke en selvfølge i dagens Norge. Heia dem!

Ingen kommentarer: