Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

torsdag 4. mars 2010

Okselv-Myrheim

Forrige fredag kjørte jeg Marianne og hennes venninne, Margitta, opp til Sennalandet. De skulle bruke helga til å gå fra Okselv til Stabbursnes. Jeg hadde arbeidshelg, så jeg kunne ikke være med hele helga. Fikk meg likevel en liten luftetur inn til jeger og fisk sin hytte; Myrheim og tilbake. Var "bare" 14 kuldegrader nede i bygda da vi starta, så vi var optimister i forhold til fjelltemperaturen. Trodde nesten det var feil, da vi så at vegvesnets lystavle i Nerskogen meldte om 25 kalde der oppe!

Da vi kom opp, var det rundt 21-22 minusgrader. Etter Ravnastueturen vår i desember, er ikke dette så sprettkaldt. Eller; det er kaldt når i det man starter, man går seg fort varm.

Hadde tre vanndunker, tilsammen rundt 25 kg, i pulken. Burde sikkert hatt over 10 kg mer, i forhold til hva vi forventer å trekke på langturen, men men. Satser på at vi trekker oss i, enda bedre, form når vi starter.

Da jeg kom tilbake til bilen om ettermiddagen, etter en fantastisk liten fjelltur, var det 27 minusgrader. Den kaldeste delen av turen var strengt tatt å kjøre de 5 milene ned til Alta igjen. Min gamle Scorpio gir ikke mange varmegrader i varmeapparatet; kun kaldluft! Brr!






Ingen kommentarer: