Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

mandag 6. september 2010

Jeg fant, jeg fant!

Mye rart man kan finne i nærmiljøet når man er ute og lufter kropp og hode en liten tur. Her om dagen gikk Gunn og jeg utover forbi flyplassen. Vi tenkte oss opp på den såkalte Blinken, en liten fjellknaus med et flyplasslys på, men gikk for tregt og prata for mye til at vi kom så langt. Vi ville, tross alt, hjem til lutefiskmiddag!

Jeg liker å stadig slå et slag for nærmiljøfriluftslivet; små og fine opplevelser bare man surrer seg littegrann ut av sin egen bakgård. Denne dagen fant vi tre ting; en fisk, en stein og en foss! Gunn fant en fisk på land, en typisk tørrfisk eller flygefisk. Jeg fant en stein med hull i; et helt åpenbart bevis på steinalderbosetting på Svalbard og vi fant sammen en liten elv med et lite fossefall. 

Ingen kommentarer: