Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

tirsdag 4. mai 2010

Post-tur. og nye turer..

Jeg er i live, jeg har bare brukt en hel masse tid på å "lande" etter turen! Snakk om å gå i dokk! Har brukt mye tid på sofaen, kroppen var en veldig sliten kropp etter turen, vi gikk i 19 dager, hvorav de siste 17 uten hviledager i mellom. Innrømmer at kroppen var litt sliten og at den tidvis underveis lurte på hva som foregikk. Er utrolig fornøyd med turen sett under ett. Den ble akkurat så mangfoldig og fantastisk som det jeg hadde sett for meg i forkant. Nå i ettertid har det også vært et lite mentalt vakum å fylle; "alt" dreide seg om turen vi skulle på i mange måneder før vi dro, den var det store målet denne sesongen. Jeg er litt sånn "hva nå" for tida. Selv om det er flere hyggelige ting som venter i tida som kommer; både Aserbajsdjan og Ny-Ålesund, er nok post-turtilstanden fremdeles et faktum!

Om ei drøy uke setter jeg meg på flyet i retning Istanbul og så videre til Baku i Aserbajsdjan. Min venninne Tove lurte på om jeg ville være med dit nå i mai; hun skal besøke en politijuristkollega som er der nede for å bidra til å bygge opp landets rettssystem, eller noe. Jeg sa ja til forslaget med ca 30 sekunders betenkningstid! Viktig å ikke tenke for grundig før man hopper! Først etter at vi hadde bestilt flybillettene, fant jeg ut hvor landet er på kartet og hvordan man staver det. Det ligger like ved det Kaspiske hav, nord for Iran. Tove er "reiseleder" og jeg er entusiastisk deltaker, planen er å erobre ambassaden i Baku den 17. mai og deretter øke på med fjellturer og tullball ei drøy uke til ende. Blir spennende å besøke et så ukjent land! Aner ikke hva jeg skal vente meg og stiller med vidåpne sanser og en god dose entusiasme!

Nå om dagen går det i semesteroppgaveskriving og jobbing, altså ikke spesielt hurramegrundt. Kajakksesongen innledes i morgen, etter planen. Ble null vinterpadling etter jul, alt fokus var som nevnt på ski, ski og atter ski..

Ingen kommentarer: