Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

onsdag 23. desember 2009

Kjøpesenterallergi og funny walk..

Akkurat kommet inn etter nødvendige ærender ute i "resten av verden". Godt å komme hjem til sin egen hule med en ny monsterpenicillinkur som ser ut til å kunne fjerne alt fra plakk, lavtrykk og dårlig selskap  til dårlig samvittighet, i tillegg til å ta knekken på små grønne, slimprodusserende, vesen i luftveiene mine. Stilig å, igjen, ha havna på luftveisinfeksjonskjøret! Tror aldri jeg ble helt frisk ved forrige penicillinkur for 3 uker siden. Jaja.

Var innom Amfi en kjapp tur. Det som alltid skjer med meg på sånne kjøpesenter, skjedde også i dag; jeg ble akutt dotrengende. Det er faen meg helt utrolig! Hver gang jeg setter kroppen inn på et kjøpesenter, er det som om noe skjer med magen; jeg må plutselig på do og det haster huuur mycket som helst! Alltid! Ikea er faktisk det verste eksempelet, det virker som om dotrangen øker omvendt proporsjonalt med nærhet til do; innerst i 2. etasje på Ikea skjer det alltid og da er det "the funny walk" i spissrotgang tilbake den vegen jeg kom, doet er alltid helt ved begynnelsen til 2. etasje og man må gjennom en jævla labyrint for å komme tilbake, krasjende i alle mulige slags idioter som ikke skjønner at de må gjøre midtgangen både høy og bred.

Vel, kom meg vel hjem og årets, ikke veldig omfattende, julehandel erklæres å være et avsluttet kapittel. Måtte kjøpe noen julegaver til tante- og fadderbarn, resten av pengene er sendt avgårde til Afrika. Plan Norge skal bygge en skole i Liberia, et bittelite hjørne av den skolen kommer fra meg.

Ingen kommentarer: