Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

tirsdag 1. desember 2009

Tulla TV-folka bare med oss?

Nå er jeg ordentlig spent! Skrur de av TV-signalene nå per midnatt, eller tulla de virkelig bare med oss??

Jeg har ikke skaffa meg noen sånn parabol eller satelitt eller kabel eller dekoder eller hva jeg nå burde skaffa meg. Har funnet et hull i veggen på soverommet, og inni der var det en hel haug med kanaler, helt sånn uten videre! Det heter visst kabel-TV. Hvorfor har noen installert den på soverommet mitt? Skal ikke hive meg på sånne konspirasjonsteorier om at det bor noen inne i den boksen inne i veggen og at de overvåker meg, selv om jeg kjenner at man sikkert lett kan begynne å tenke sånn om man følger med på "Berulfsens Konspirasjoner", eller hva det programmet heter. Tror ikke alle vil ha godt av å følge det programmet! Han driver og sår tvil om hvorvidt det har vært folk på månen! Ærlig talt; alle vet jo at det bor en mann i månen!! (ikke sant?!)

Ja, TV-signaler! Da jeg skrudde på TVn i ettermiddag, noterte jeg meg at det fremdeles er én "survivor" igjen på TV-antenna mi; NRK 1, ganske riktig. Trodde egentlig at det var natt til i dag de skulle skru av "skiten".

Sjelden har det passa bedre å bli TV-fri. Jeg har eksamen om to dager, en sånn 30-timers hjemmeeksamen. Skulle jo ha passa seg om jeg får en C, eller en E eller noe, fordi jeg satt forgapt i Dynastiet og glemte å skrive..

Etter eksamen kan jeg lage hull i veggen og få den der kabel-tingen bort til der TV'n står i stua. Jeg ser så lite på TV at jeg nesten lurer på om jeg gidder bryderiet.

1 kommentar:

Gunn Berit sa...

Du har jo strengt tatt ikke tid til aa ha TV naar du skal ha eksamen - det er jo da du skal vaske kjoeleskapet, stryke gardiner, lage makrame potteskjulere og sortere alle kvitteringer fra 2003 og fram til naa.

:o)