Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

torsdag 10. desember 2009

Flere "gammel-dame-ting"

Første frikveld på ei lita uke; har gått 6 nattevakter på rad. Skal slå ut håret og feire skikkelig og unne meg et glass portvin. Ja, nettopp; portvin! Enda et tegn på at håret gråner, men at vi farger det vekk; portvin begynner å få mersmak! Ikke bare mersmak, egentlig, det er faktisk skikkelig godt! -både portvin og sherry!

Noen trua meg med å lære meg å hekle her om dagen. Ser levende for meg at det kommer til å RY ut små heklebrikker mellom fingrene mine! Men; nå i flatskjermens tid, kan vi jo ikke ha sånne søte små brikker oppå TVn! Hrmpf!

Enda et stykke til jeg klarer å kjenne ellevill begeistring over gardiner, men det kommer nok snart. Skaffa meg, tross alt, gardiner på soverommet her i sommer.

De soveromsgardinene ble for øvrig en historie i sleggemekanikerens ånd de også! Jeg LIMTE opp falden på dem etter å ha klippa nogenlunde på frihånd, så alle fire fagene har ulik lengde OG ulik bredde på falden og ingen av dem har perfekt lengde. Ganske katastrofe!

En av favorittkusinene med symaskin har lovet å prøve å berge restverdien av de stakkars gardinene, jeg må bare orke å ta dem ned igjen. Og sant og si har de en viss underholdningsverdi der de henger; jeg ler litt for meg sjøl av meg sjøl når jeg ser på de stakkars gardinene!

Gardiner er egentlig en latterlig oppfinnelse, kjenner jeg.

2 kommentarer:

GuroG sa...

Portvin er jo fantastisk! Men er slettes ikke gammel selv om man drikker portvin, det er faktisk litt trendy... Tror jeg ;)

Lise Ottem sa...

Takk, Guro! Jeg er naturligvis mye heller ei trendy dame! :-D