Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

fredag 4. desember 2009

Post-eksamens-eufori!

Livet er ganske lett akkurat nå! Har levert eksamensoppgaven, 30 minutter før absolutt siste frist. Har vært ganske kokt i bønna i hele formiddag og følte ikke at jeg klarte å få tilstrekkelig fugleperspektiv til å virkelig klare å "se" oppgaven min. Gjorde en hel del endringer, forhåpentligvis til det bedre, i løpet av den siste timen.

Nå har jeg sendt avgårde produktet via cyberspace og bomullshodet letnet i rekordfart. Sensur om 18 virkedager. Når man tenker på at de fleste slutter å virke lenge lenge før jul og at de (samme) fleste er uvirksomme minst halve januar, så venter jeg ikke at sensuren er klar før tidligst i slutten av januar eller noe.

Faget jeg var oppe i, heter "Innføring i politi- og naturoppsyn". En skulle jo tro jeg fikk litt gratis med politiutdanning og x-antall år i politiet, men det var sannelig en hel del litt nye problemstillinger også for meg. Jeg studerer altså Natur- og kulturminneoppsyn på Høgskolen i Nord Trøndelag, på Steinkjer. Utrolig mange tror at jeg har flytta til Trøndelagen. Nåneidu! Studiet er samlingsbasert og jeg skal ikke på samling igjen før i mars, så jeg er stand-by i Alta det aller-aller meste av tida!

En del folk spør hva jeg tenker at jeg skal bli når jeg blir stor. Kan vel ikke jeg vite. Må man vite sånt?? Veien blir til mens man går og noen småplaner finnes det alltid! -har ikke hørt om så mange som sulter i hjel i Norge i alle fall, så jeg har klart meg så langt. Unner alle å forsøke å si opp en fast, trygg jobb en gang i livet, uten å ha en ny plan på rede hånd!

Nå skal jeg dusje bort eksamensstøvet, ta på meg skjørt og gå ut og le til verden på café. Mmmmm! Urbane gleder er ikke så gale de heller innimellom!

Ingen kommentarer: