Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

fredag 11. desember 2009

Jo-jo temperaturer og kaldræv!





Som nevnt tidligere; lyset er fantastisk på denne årstida. Jeg kjenner at jeg gleder meg så uendelig over å kunne gå ut om formiddagen og få med meg det lille lyset som er. Har vært ute 4 av 5 dager denne uka, så det kan trygt kalles en vellykket uke frilufts- og treningsmessig. En tur ut er som oftest en naturopplevelse, selv i lysløypa for meg. Rim på trærne, fint lys, nysnø, måne og massevis av andre ting å se. Knallfornøyd!

Eneste var at temperaturen kjører berg- og dalbane for tida, så det er nesten umulig å pakke treningsklærne kvelden i forveien når jeg drar på nattevakt. Jeg pakka til 2 minusgrader og fikk nærmere 15 kalde på onsdag. Jeg var så kald på rompa da turen var over at jeg var sikker på at det kom til å gå koldbrann i den innen uka var over. Leter enda etter ei god løsning for å holde rompa god og varm på tur. Da vi var på skitur på Svalbard i påska 2008, var det mellom 25 og 33 kalde hele uka vi gikk; jeg var sikker på at rompa mi aldri mer skulle bli seg selv.. -enda jeg har verdens beste tova ullshorts! Typisk jenteproblem!

Jaja, ser ut til at rompa enda henger med i svingene og at jeg kom fra treninga uten mén.

Ingen kommentarer: