Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

onsdag 18. november 2009

RS Vekteren


RS Vekteren ved kai

I kveld har vi vært ute på treningstur med RS Vekteren. Jeg har blitt med i det lokale Sjøredningskorpset her i Alta. Foreløpig kaver jeg rundt i startgropa, men jeg lærer masse hver gang jeg er med på tur. I går tok jeg VHF-eksamen og jeg får forhåpentlig snart tatt det såkalte IMO 60-kurset. Har alltid digga alt som har med sjø og vann å gjøre, så dette er naturligvis stas! -gjør jo ingenting å lære nye ting, som i sin tur kan være finfin pynt på CV'en.

I dag visste vi at kajakklubben var ute på sin faste onsdagspadling, som jeg selv ofte deltar på, så vi gav oss selv som oppgave å finne disse små fartøyene i mørket. Det var interessant å se hvor små og usynlige kajakkene var, men vi fant dem til slutt. Da kunne de fortelle at vi, på vei bortover, hadde passert dem ganske nært uten å se dem. En kajakk sees ikke på radar og vi så dem ikke på nattkameraet heller, men det må ha vært fordi vi ikke traff dem direkte med kameraet.

Det var en utrolig vakker kveld på fjorden! Blikkstille og stjerneklart! Var nesten litt misunnelig på mine kajakkpadlende venner! -dette er en finfin årstid å padle på! Gleder meg også til å padle når lyset så vidt begynner å komme tilbake. Mye vakkert lys i januar!

Ingen kommentarer: