Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

fredag 6. november 2009

Dææææven...





Bildene: Marianne og Inger Marlen. Jeg var veldig fornøyd med wiren.



Ojojoj! -så utruuuli godt det skal bli å ta seg en øl!!

Har akkurat kommet inn fra dagens dekk-økt. Det ble 8.8 km med snittfart på 5.4 km/t. Underveis røk wiren jeg hadde rundt mitt dekk, så vi måtte improvisere litt for å slippe å bære dekket de siste kilometerne. Vi kopla sammen to dekk og trakk dem sammen, Inger Marlen og jeg. Det ble nesten tyngre enn å dra alene, siden begge to var dritstae på at vi ikke skulle være den som trakk lettest.. Vi må nok "modde" festeanordninga til dekkene litt, så vi slipper å slite så mye på tauet eller wiren. Boremaskinen må fram!

Dette var første økt der tre av jentene trener sammen. Nå mangler vi bare at Vanja snasker seg nordover, så hun også kan bli med oss!

Det høres kanskje rart ut, men dekktrekking er faktisk ganske morsom trening! Det tyngste med hele økta var i grunnen å komme seg opp to etasjer til der jeg bor! Ei av jentene, Marianne, er i vesentlig bedre form enn oss andre i utgangspunktet, så hun kompenserte med å bære ti liter vann i sekken i tillegg til dekket hun trakk på. Enda hadde hun bedre fart enn oss! Imponerende! Godt vi andre har noe å strekke oss etter!

Denne helga blir det garantert litt spas og moro. Det er jo såkalt "Trubadurfestival" i Alta nå, så vi må nok ut en tur for å få vår del av skinnvest og mokasiner.

Må stikke. Trenger å tylle i meg alkohol og mat! -gidder ikke å kjøre en spesielt måteholden linje bare fordi jeg trener. Har faktisk tenkt å prøve å legge på meg et par kilo til turen. Lurer på hvordan jeg skal få til det!?

Ingen kommentarer: