Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

torsdag 18. februar 2010

Pulver for opp- og nedivekt!

Pulver er rare greier. Mange eter pulver for å gå ned i vekt og mange eter pulver for å gå opp i vekt! Jeg tenkte, inspirert av Cecilie skog som jeg ofte er, at det nok er lurt å gå litt opp i vekt før man skal gå langt på ski med tung pulk. Hennes triks for å legge på seg, er visstnok å legge i seg en stor boks med is rett før leggetid. Jeg tenkte kanskje at sånt pulver kunne ha noe for seg, sånn i tillegg til å spise alt man vil og litt til. Gikk til innkjøp av en svæær boks med "Big Mass-weight gainer drink". Dette måtte da være noe, tenkte jeg. Det skulle endatil ha "AMAZING taste" og være "Instanized, mixes EASILY"! Overmåte!

Har drukket opplegget noen ganger, men er langt fra å orke å drikke tre porsjoner á 3.5 dl om dagen, selv om det ikke høres så mye ut. Har vel egentlig funnet ut at jeg allerede veier nesten 50% mer en bittelille Cecilie Skog og at turen vi skal på kommer til å være så full av god mat de 3.5 ukene den skal vare, at jeg kan glemme Big Mass-krukka for å unngå at jeg kommer trillende ned fra fjellet etter drømmeturen. Pulken min kommer dessuten til å veie ca 100 kg mindre enn det hennes pulk veide da hun startet på siste Antarktistur på 1800km! Ikke kommer vi til å bruke så skrekkelig mye energi på å holde varmen heller, tror jeg. -vi skal tross alt gå i en ganske behagelig tid; vi velger oss april og vi velger oss 500 km..

Et litt morsomt eksperiment var det likevel å tylle i seg pulver en stakket stund og jeg veier i alle tilfelle mer enn jeg noensinne har gjort for tida. -men det kan jeg kanskje mer takke dekkene for enn mr. Big Mass!?

Mer synd synes jeg i en av vennene mine som for tiden prøver å gå NED i vekt med pulver. Han deltar på et såkalt "Extravaganza-program" i regi av Spenst. Der skal de drikke 500 kalorier i døgnet med det pulveret og ikke spise noe ved siden av. Jeg hadde DREPT noen om jeg skulle levd på 500 kalorier per døgn! Det er sjukt! Vi trenger rundt 2300 kalorier i døgnet om vi er passe aktive! En bør for øvrig kjenne at det lukter kraftig muffens av noe som kaller seg Extravaganza; hva i faen er ekstravagant med 500kalorier?? Skeptisk! Dessuten tenker jeg at noe som går fort av, kommer fort tilbake; nytter ikke at kiloene renner av om de kommer like fort på igjen. Når ble Grete Roede, å lære å spise riktig og godt og nok, ustilig?? 

2 kommentarer:

Dagfinn Rapp sa...

Om du ikke helt vet hva du skal gjøre med resten tryllepulveret (det er en del, forstår jeg), kan du jo sende det til meg? Om du putter det i posten kan det ikke gå galt: Enten får jeg BIG MASS pulver og blir stor (men kanskje ikke så sterk), eller så går pulveralarmen på Posten og du får masse PR med påfølgende kø av mat-sponsorer.
Når jeg nå begynner å tvile litt på jeg sjøl skriver, kan du bare beholde pulveret. Hva med å bruke det i bolledeigen!? ;-)

Lise Ottem sa...

Hadde vært utrolig gøy med en liten pulveralarm, Dagfinn! Jeg kunne jo forsøkt å "snorte" pulveret, for å se om jeg blir tjukk i hue?