Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

onsdag 10. februar 2010

Pulk- og hundetrening på Sennaland

Tom Rune og Demie
Lørdag formiddag stakk vi opp til Sennalandet. Tom Rune for å trene sine to håpefulle Engelsk Settere, jeg for å benytte meg av anledninga til å trekke litt pulk. Tom Rune er kjæreste med min kjære venninne, Silje, og er pappaen til babyen hun snart skal få. Silje er, naturligvis, ikke så ivrig på ski nå når det er 4 uker til termin.

Tom Rune er superivrig med sånne jaktprøver på hundene sine og vinner (selvfølgelig/forhåpentlig) NM til våren. Vi heier! Hundene er, som nevnt, to Engelsk Settere, Django og Demie. De hadde på seg hver sin supersmarte "turndrakt" for anledningen og så litt komiske ut. Engelsk Settere er heldigvis greie; de går ikke rundt og forlanger å bli tatt på alvor. Demie i turndrakten minner meg om en figur i Fraglene eller er det i Sesam Stasjon? En sånn hysterisk blondinefigur med musefletter..Vips, Dips eller noe? Help me out!

Velvel, Sennalandet, i alle fall. Endelig var det litt mildvær å spore; kun 2 minusgrader og litt kaldtrekk. Jeg pakka to vanndunker á ca 8 liter i pulken for å få litt ballast, men opplevde vel ikke at det måtte noen stor kraftanstrengelse til for å komme seg avgårde. Må nok skuffe på mer vekt, gitt!

Vi starta ut fra Okselv på Sennalandet. Derfra kan man gå innover til Stabbursdalen. Bastingammen og Myrheim-hytta kan besøkes på vegen innover mot Stabbursdalen. Vi skulle ikke så langt innover denne gangen, bare surre litt rundt for å få litt luft i nesa og litt trening. Føret var en smule ekkelt for hundene; fire skritt og så gjennom skara. At de ikke er i tidenes form på denne tida, gjorde ikke løpsviljen veldig mye større. Den eneste rypa vi så, var den Tom Rune hadde med seg for å trene dem med; ellers så vi i grunnen ikke engang en titting.

Apropos den "lommerypa" som var med på tur; er virkelig imponert over hvor gode bikkjene var til å apportere! Ikke noe tull!

Finfin korttur. Vi fikk luft i nesa, jeg ble litt kald på rompa, både vi og hundene fikk rørt litt på oss. God stemning!

                  Meg og "navlestrengen" min..    
                                                                             
Tom Rune, Demie og Django. Sjekk turndrakt!

2 kommentarer:

Silje sa...

Hahaha! Stilige turndraktene.

Karina sa...

Loving the outfits ;) hehe!