Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

Ei glad jente padlende i Magdalenefjorden på Svalbard

torsdag 21. januar 2010

Mountain Hardwear Trango 4

Da har jeg vært på postkontoret her i Spania og henta ut teltet jeg hadde bestilt fra Junaiten. Jeg var utrolig spent på hva jeg kom til å måtte betale i moms/toll for det og ble ganske lang i maska, på en veldig positiv måte, da de ikke skulle ha en eneste cent.

Jeg dro rett hjem til leiligheta, pakka ut teltet og gikk ut i bakhagen for prøveoppslagning. Tok meg litt tid å slå det opp første gangen, naturlig nok, men er sikker på at tidsbruken vil gå mye ned allerede neste gang det slås opp. Man spenner først ut innerteltet, så spenner man opp 4 stenger, klipser fast innerteltet i stengene, før man trekker overteltet over hele stasen og klipser det også fast i stengene. Fortelt er det i begge endene, et mikroskopisk et i den ene enden og et ganske stort et i den andre. Inni teltet var det én stor ventil i taket, men det ser ikke ut til å være noe problem å åpne dørene litt for å få inn luft. Innvendig høyde er 138, som må sies å være meget bra. Er spent på hvor god plass det er til 4 personer, men slik det så ut, er det relativt greit med plass. Det var oppbevaringslommer på hver side av innerteltet; noe som absolutt er kjekt å ha. Det var et takvindu over ventil/takluka i innerteltet, i tillegg til stort vindu i det store forteltet. Det er ikke stormmatter på teltet, men det sies at det spesielt er vi nordmenn som har en "hangup" på at det "skal" være stormmatter på vintertelt, og at det ikke er nødvendig. Vi får nå se på dét, da..

Jeg gleder meg til å dra på testtur med teltet. Vi drar avgårde på en tredagerstur så snart jeg kommer hjem fra Spania. Greit å få testa teltet en del ganger før vi drar på X-finnmarkturen i slutten av mars.



Ingen kommentarer: